De ce un alternator mai mic face diferenţa în performanţa maşinii?

15 martie 2018 | Articol

DENSO a introdus primele sale alternatoare în anii 1960. De atunci, compania a lansat o serie de inovaţii la nivel de design al alternatoarelor, capabile să genereze o putere electrică mai mare într-un mod eficient dar într-o carcasă mai mică.

Alternatoarele au jucat întotdeauna un rol esenţial în asigurarea de energie electrică în vehicule. Cu toate acestea, pe măsură de aceste cerinţe de energia electrică s-au modificat şi chiar au crescut, tehnologia folosită în construcţia alternatoarelor s-a adaptat în timp.

Prin conversia energiei mecanice furnizate de motor în energie electrică, alternatorul generează energie electrică pentru componentele maşinii, adaptându-şi încărcarea în funcţie de condiţiile de şofat.

Însă, vehiculele moderne cuprind mult mai multe componente electrice ce trebuie încărcate de către alternator, ceea ce induce necesitatea unei puteri mai mari, respectând o anumită greutate, dar şi necesităţi ce ţin de protejarea mediului înconjurător.

20180315_S3_Alternators

Designul alternatoarelor DENSO permite generarea unei puteri mai mari, în carcase de dimensiuni reduse

Prin designul redus al alternatoarelor DENSO, compania ajută producătorii de maşini să satisfacă cu uşurinţă necesităţile vehiculelor moderne. Astfel, DENSO pune la dispoziţia acestora 3 tipuri de design al alternatoarelor: convenţional, de tip III şi SC, prioritatea rămânând generarea unei puteri electrice cât mai mari într-o carcasă cât mai mică cu putinţă. Fiecare componentă a alternatoarelor este construită pentru o eficienţă maximă. 

În cazul tipului de alternator convenţional, eficienţa capacităţii vine dintr-un rotor cu dimensiuni optimizate ce îmbunătăţeşte circuitul magnetic. Adiţional, regulatorul este construit în cadrul alternatorului, reducând dimensiunea şi greutatea acestuia.

Prin integrarea a două lame în rotor, DENSO a redus seminificativ zgomotul generat de ventilator, dimensiunea şi greutatea alternatorului de tip III. Similar, în cazul alternatorului SC, DENSO a creat un design cu 20% mai uşor decât alternatorul convenţional, păstrând eficienţa chiar şi la solicitări electrice ridicate. Mai mult decât atât, primul conductor dreptunghiular din lume în bobina statorului sporeşte densitatea bobinei, reduce greutatea şi măreşte capacitatea cu 45-70%... totul în condiţii de eficienţă maximă.

Alternatoarele eficiente generează o performanţă electrică eficientă

Folosind un design inovativ, alternatoarele DENSO pot genera energie electrică chiar şi pentru cele mai solicitante vehicule, în condiţiile celor mai mici motoare de pe piaţă ce trebuie să respecte standarde stricte de design şi protejarea mediului înconjurător.

Ruslan Leontiev, Manager de Produs DENSO Europa, afirmă faptul că designul compact al alternatoarelor este posibil datorită dezvoltării tehnologiei din domeniul auto: “Tehnologia inteligentă de încărcare oferă stabilitate şi precizie în controlul şi distribuţia puterii generate de alternatoare. Ca şi pionieri ai tehnologiei alternatoarelor destinate maşinilor moderne, motocicletelor şi vehiculelor comerciale, ne dorim ca această tehnologie să ofere eficienţă optimă şi fiabilitate clienţilor noştri.

“Şi nu doar oferim posibilitatea maximizării puterii electrice generate. Totul se realizează cu respectarea standardelor de mediu şi design. Tocmai de aceea, DENSO reprezintă unul dintre cei mai mari producători de sisteme rotative din domeniul automotive, deţinând 24.8% cotă de piaţă la nivel mondial. 

Află mai multe

Mai multe detalii despre gama DENSO de sisteme rotative sunt disponibile online, în TecDoc sau la reprezentantul local DENSO Aftermarket.

Back to overview Înapoi la pagina anterioară