DENSO susţine trecerea la hibrid prin piesele sale inovative şi evolutive

10 septembrie 2018 | Articol

Popularitatea în creştere a vehiculelor hibride şi electrice a împins producătorii de piese auto să-şi dezvolte tehnologiile existente pentru a oferi cele mai inovative, eficiente şi durabile piese pentru aceste tipuri de motoare. De aceea, DENSO a înregistrat un progres revoluţionar cu gama sa de sisteme rotative, la fel şi în cazul compresoarelor şi al senzorilor.

Industria auto a cunoscut un trend ascendent în electrificarea vehiculelor, anul trecut fiind înregistrate peste 3 milioane de vehicule electrice şi hibride la nivel mondial. Iar aceste cifre vor creşte exponenţial în perioada următoare datorită eforturilor pentru o mobilitate sustenabilă. Iar nevoia de inovare se răsfrânge şi asupra producătorilor de piese auto.

Electrification Vision

DENSO este dedicat dezvoltării tehnologice şi a fost în fruntea inovaţiilor hibride încă de la începutul acestui proces de electrificare a vehiculelor. La baza acestei afirmaţii stă un catalog foarte variat de piese DENSO pentru acest tip de vehicule, precum şi o serie de inovaţii DENSO la nivel mondial.

De la introducerea E-compresorului cu invertor integrat pentru vehiculele hibride în 2005, s-au înregistrat a serie de inovaţii DENSO: un computer de control hibrid integrat, o unitate de monitorizare a bateriei, un convertor DC-DC, un sistem superior de răcire a bateriei şi o unitate de control a curentului de mare putere.

Evoluţia sistemelor rotative

Ca şi înlocuitor al demaroarelor şi alternatoarelor convenţionale, DENSO a creat un stator MG pentru utilizarea în cazul vehiculelor hibride.

Hybrid Motor Generator Mg Stator

Componenta MG deţine o serie de funcţionalităţi precum pornirea şi asistarea motorului, generarea de curent electric şi angrenarea axelor.

O serie de dezvoltări importante au fost realizate în avans în cazul acestor produse specializate. Spre exemplu, în cazul statorului pentru Prius, DENSO a dezvoltat un complet nou MG, mai mic şi mai uşor cu 20% faţă de generaţiile anterioare ale produsului, obţinându-se şi o economie de combustibil de 40km/L - cea mai mare la nivel mondial.

Crearea E-compresorului
DENSO este responsabil şi pentru producţia în masă a primului compresor electric, cu invertor şi motor integrat.

Electric Compressor

În timp ce compresoarele convenţionale sunt acţionate de către motor, fiind astfel inutilizabile în cazul vehiculelor hibride, E-compresorul DENSO este acţionat de un motor intern. Acest lucru eficientizează consumul de combustibil în mod semnificativ.

Totodată, este posibilă funcţionarea aerului condiţionat atât în cazul în care motorul e la relanti, cât şi chiar dacă este oprit, un avantaj major faţă de vehiculele ce funcţionează pe benzină sau motorină.

Noua tehnologie a senzorilor pentru compoenentele electrice

În cazul vehiculelor hibride, partea alimentată de benzină este monitorizată prin senzori EMS. Adiţional, există însă şi o serie de senzori specifici componentelor cu voltaj ridicat. Dezvoltarea acestor senzori vine ca şi rezultat direct al trendului de electrificare.

Senzorii specifici vehiculelor electrice/ hibride pot include:

  • Senzor de curent al bateriei: printre altele, monitorizează încărcarea bateriei
  • Senzor de unghi rotativ: pentru controlul optim al MG
  • Releu sistem principal (SMR): pentru siguranţa şi protecţia bateriei

E clar faptul că toate inovaţiile DENSO de ordin tehnologic au ajutat la dezvoltarea industriei actuale a vehiculelor hibride. În continuare, piesele DENSO vor evolua în noi sfere tehnologice sustenabile.

Află mai multe despre inovaţiile şi premierele DENSO la nivel mondial aici.

Back to overview Înapoi la pagina anterioară