DENSO, în cursa pentru reducerea emisiilor de gaze

Vehiculele cu motor Diesel reprezintă o cotă semnificativă din parcul auto european, iar tehnologiile dezvoltate de DENSO pentru bujiile incandescente și sistemele de tip Common Rail au contribuit la reducerea emisiilor de gaze.
Common Rail Denso

Deși cea mai recentă tendință a industriei indică o orientare înspre vehiculele propulsate electric, autoturismele Diesel vor continua să reprezinte o parte semnificativă din industria auto, grație ultimelor inovații ale producătorilor, inclusiv DENSO, care reduc emisiile de gaze și eficientizează tehnologia Diesel.

De-a lungul anilor, tehnologia a progresat, sporind tot mai mult eficiența motoarelor Diesel, iar DENSO a marcat o serie de realizări cruciale în misiunea sa de a obține emisii scăzute și performanță superioară. În consecință, o proporție mare din autovehiculele cu motor Diesel existente în prezent în Europa înregistrează o creștere semnificativă a eficienței.

Pionier în dezvoltarea tehnologiei Diesel

Multe tehnologii DENSO revoluționare au condus la obținerea unor emisii mai puțin nocive ale motoarelor Diesel, printre care:

1991 – DENSO devine primul producător OE de bujii incandescente ceramice, optimizând performanţele la pornire ale motoarelor Diesel şi reducând emisiile.

1995 – DENSO lansează primul sistem Common-Rail Diesel din lume, asigurând un consum optim de combustibil.

2002 – DENSO introduce primul sistem Common-Rail Diesel din lume la 1800 bari, cu presiune crescută, pentru eficientizarea consumului de combustibil, optimizarea performanței și reducerea emisiilor.

2005 – DENSO adaugă injectoare Piezo cu răspuns rapid la sistemul Common-Rail Diesel la 1800 bari, asigurând performanţe chiar mai înalte de combustie.

2013 – DENSO obține cea mai înaltă presiune de injecție, de 2.500 bari, care sporește eficiența consumului cu până la 3% și reduce totodată nivelul de emisii de particule cu până la 50% și emisiile de oxizi de azot cu până la 8%.

Inovații la nivelul motoarelor Diesel

DENSO a dezvoltat sistemul de tip Common-Rail Diesel și tehnologiile pentru bujii incandescente pentru a se asigura că vehiculele Diesel pot satisface exigențele stricte privind gazele de eșapament ale secolului XXI și pentru a oferi conducătorilor auto o experiență superioară.

  • Bujiile incandescente ceramice – conțin un element de încălzire ceramic care menține o temperatură post-încălzire mai înaltă pentru o perioadă mai îndelungată, contribuind astfel la reducerea emisiilor poluante.
  • Sistemele Common-Rail – permit livrarea motorinei sub presiune înaltă către cilindri, care asigură aprinderea combustibilului la temperatura și în locul corespunzător, în vederea unor emisii mai curate.
  • Filtrele de motorină – îndepărtează impuritățile și apa din motorină, pentru a asigura un flux de combustibil mai curat către motor.

Utilizarea acestor componente Diesel avansate a permis atelierelor și a producătorilor auto să asigure un nivel de ecologizare a motoarelor Diesel fără precedent în istorie. Componentele Diesel DENSO sunt montate ca echipamente originale pentru jucători majori ai industriei auto, precum Toyota, Mazda și Ford, iar această experiență OE le-a câștigat popularitatea pe piața aftermarket.

Tehnologia bujiilor incandescente

Bujii Incandescente Denso (1)

DENSO a adăugat un element ceramic la bujiile incandescente cu tehnologie avansată, care se poate încălzi la temperaturi înalte, ceea ce permite pornirea motorului în doar două secunde.

Materialul ceramic poate susține o temperatură post-încălzire înaltă pentru până la șase minute, chiar și în cazul pornirii la rece. Proprietățile sale termice excelente asigură pornirea fiabilă a motorului, utilizând o cantitate minimă de combustibil, facilitând reducerea emisiilor motoarelor Diesel și sporirea gradului de satisfacție a clienților.

Sistemul Common Rail

Common Rail Denso 3

Sistemul Common Rail DENSO este unul dintre cele mai populare din lumea auto. Sistemul avansat cuprinde o pompă de alimentare, o rampă comună, injectoare controlate electronic, senzori pentru detectarea cerințelor motorului și un computer (ECU) pentru controlul acestor dispozitive.

Pompa de injecție debitează combustibilul sub presiune înaltă la nivelul rampei de combustibil, care alimentează la rândul său injectoarele. Combustibilul este apoi injectat cu precizie în aerul comprimat din camera de combustie, pentru optimizarea combustiei și reducerea emisiilor.

Filtrul pentru motorină este integrat în sistemul de injecție cu combustibil. Produs la standarde OE, filtrul ajută la îndepărtarea impurităților și a conținutului de apă din motorină, prevenind înghețul acesteia și asigurând combustibil mai pur în motor.

Componentele Diesel DENSO sunt disponibile pentru o paletă largă de modele auto populare pe piața aftermarket.