Condensatoarele DENSO Subcool: de ce sunt atât de eficiente, sfaturi de întreţinere şi ce va urma pe viitor

Condensatoarele moderne de tip Multiflow sunt din ce în ce mai compacte ca şi dimensiuni, datorită necesităţilor din industria Automotive pentru vehicule mai uşoare şi mai eficiente, ce consumă mai puţin combustibil.

În spiritul acestui trend, DENSO, în colaborare cu producători majori de vehicule, a dezvoltat un condensator de tip Subcool cu un receptor uscător integrat, ce a fost introdus pentru prima oară ca şi componentă OEM în 2002. Condensatorul era cu 15% mai eficient decât cele convenţionale, iar după o serie de îmbunătăţiri tehnologice, a ajuns să fie cu 45% mai eficient.

Mai departe vă vom dezvălui motivele pentru care condensatoarele DENSO Subcool sunt atât de performante, precum şi top sfaturi pentru întreţinerea pieselor şi trenduri viitoare.

Den De 17 36 5

Temperaturi scăzute pentru scăderea consumului de combustibil

Condensatoarele Subcool (subrăcite) sunt caracterizate de 2 trăsături cheie ce ţin de design: partea superioară şi de mijloc cuprind o zonă de lichefiere a gazului pe baza tehnologiei multiflow iar zona inferioară, aşa zisă zona "super cool" are un regulator termic suplimentar pentru a răci şi mai mult refrigerantul lichefiat.

Nivelul de performanţă al unităţii permite refrigerantului să se răcească la un nivel mai scăzut decât în cazul unui condensator standard, optimizând astfel evaporarea refrigerantului şi îmbunătăţind performanţa de răcire a sistemului A/C, în acelaşi timp scăzând consumul de combustibil.

Un design compact

Designul special al aripioarelor în zona gazoasă şi de lichefiere optimizează schimbul de căldură şi asigură a condensare completă a refrigerantului. Datorită unei capacităţi sporite de absorbţie, condensatoarele subcool sunt acum disponibile şi în variante de dimensiuni mult mai mici.

Fin LouversMai puţin refrigerant necesar

Cantitatea de refrigerant în sistemul de AC depinde de volumul şi capacitatea de absorbţie a regulatoarelor termice. De aceea, sistemele AC ce au condensatoare subcool necesită mai puţin refrigerant decât cele echipate cu sisteme convenţionale, ce cuprind condensator multiflow şi, separat, filtrul receptor uscător.

Receptor uscător integrat, riscuri minime de scurgeri

DENSO a integrat funcţia de receptor uscător în designul condensatoarelor subcool, sub forma unui modulator ataşat unei părţi a condensatorului. Acesta are aceeaşi funcţie cu un receptor uscător standard, dar, fiind integrat, reduce numărul de conexiuni şi posibilitatea unor scurgeri în sistemul de AC.

Multi Flow Condensers Tube Red

Un produs mai eficient

Bazat pe aceste dezvoltări de ordin funcţional şi de design, condensatoarele DENSO Subcool sunt mult mai eficiente decât condensatoarele standard multiflow iar în acest moment, se pot regăsi în aproape orice vehicul.

Înlocuirea elementului de filtrare

În momentul în care sistemul de AC este deschis, elementul de filtrare din interiorul modulatorului trebuie schimbat - ceea ce este posibil în cazul majorităţii aplicaţiilor auto. Efortul necesar va depinde de uşurinţa accesului la modulator. Cu toate acestea, unii producători folosesc condensatoare cu modulatoare complet etanşate, ceea ce va presupune înlocuirea întregului condensator. În timp, coroziunea poate complica procesul de deschidere a conexiunilor modulatorului şi poate determina scurgeri, ulterior schimbării elementului de filtrare - în acest caz, întregul condensator va necesita înlocuire.

Red Filter _element _sub _cool _condenser Cropped

Întreţinerea optimă pentru o performanţă optimă de răcire

Pentru o performanţă maximă a răcirii, condensatorii subcool trebuie să fie curăţaţi periodic (cel puţin o dată la 2 ani) pentru a înlătura murdăria acumulată între condensator şi radiator, ce poate bloca fluxul de aer prin condensator, reducând astfel capacitatea sa de răcire. Poate fi curăţat folosindu-se un produs special (cu PH între 3 şi 7) şi un jet de apă la presiune scăzută. Atunci când contaminare este extremă, condensatorul trebuie dat jos pentru o curăţare completă.

Condenser Dirty Ii Condenser Dirty Vi Condenser Dirty Iii

Gradul de uzură

De-a lungul anilor, adiţional contaminatorilor, o serie de alţi factori pot minimiza performanţa de răcire a sistemului de AC. Curăţarea vehiculului prin folosirea unui jet de apă la presiune ridicată (condensatorul este localizat în partea frontală a vehiculului) contribuie de asemenea la o reducere a capacităţii de răcire. În acest caz, presiunea şi temperatura de compresie rămân la nivele crescute - ceea ce înseamnă o solicitare a întregului sistem şi o uzură a furtunelor şi a ţevilor. Cu cât vehiculul este mai vechi, cu atât conexiunile din cauciuc vor fi mai uzate şi în timp (6-7 ani), acestea devin poroase şi particulele fine din cauciuc se vor dizolva. Pe măsură ce gazul fierbinte din compresor este injectat în condensator la presiuni ridicate, se pot acumula abraziuni în condensator şi gradual, acestea vor bloca micile canale de răcire.

R134apluspag 46 Nd8plusrubber Particles

Înlocuirea condensatorilor

Contaminarea unui condensator fiind cauzată de abraziune, în cazul în care apar în sistem particule solide, problema nu va putea fi rezolvată prin spălare, deoarece lichidul de spălare va curge prin părţile ce opun cea mai mică rezistenţă. Astfel, spălarea cu refrigerant va elimina doar lichidele din sistemul de control al climei. (ulei, coloranţi UV, materiale de etanşare etc.)

Particulele solide ce blochează condensatorul nu reduc doar capacitatea acestuia de răcire, ci pot fi aspirate de către compresor, ceea ce duce la probleme suplimentare. Spre exemplu, dacă compresorul este înlocuit, însă nu se rezolvă problema contaminatorilor din condensator, este foarte probabil ca problemele legate de compresor să reapară.

Datorită unui design tot mai complex al condensatoarelor dar şi a posibilităţii acumulării de murdărie în sistem, aceste echipamente sunt susceptibile la uzură. Când este detectată murdăria din sistemul de control al climei, adiţional celorlalte măsuri de reparare, apare necesitatea înlocuirii condensatoarelor. Prin folosirea unui echipament special, se poate verifica cu uşurinţă condiţia refrigerantului şi a uleiului din compresor, ce mai apoi ajută la determinarea necesităţilor de reparaţii a sistemului de AC.

Sight Glass Unicorn

Condensatoarele compacte reprezintă viitorul

În 2012, DENSO a dezvoltat un condensator mai mic şi mai eficient, ceea ce ajută la eficientizarea consumului de combustibil, permiţând astfel producătorilor auto să fie mai flexibili din perspectiva designului în compartimentul motorului. Comparativ cu condensatoarele convenţionale, condensatorul de tip GIC DENSO este cu 30% mai mic.

Pentru transferul mai eficient al căldurii refrigerantului, dimensiunea aripioarelor interioare a fost redusă iar densitatea a fost maximizată, ceea ce a dus la creşterea zonei de transfer termic cu 20%. Suplimentar, capacitatea tubului interior a fost crescută cu 25% comparativ cu modelele convenţionale, ceea ce a permis curgerea unei cantităţi mai mari de refrigerant prin tub, fără a creşte consumul de energie sau dimensiunea totală a piesei.

DENSO a îmbunătăţit şi procesul de eliminare a căldurii prin creşterea numărului de deschizături pe fiecare aripioară cu 30%, raportat pe unitate, fără a creşte şi dimensiunea aripioarelor.

120515 01A Den De 17 36 2

Comparativ cu o monedă de €1 (tubul GIC)

120515 01B 120515 01C

Tipul convenţional (16mm) Tipul GIC (11mm)

De ce să alegeţi condensatoarele DENSO?

Condensatoarele DENSO Subcool sunt toate de calitate OE, ceea ce înseamnă că se respectă cu stricteţe specificaţiile fiecărui vehicul. Acestea oferă încredere şi fiabilitate serviceurilor auto în procesul de reparaţie a sistemelor de AC. Suplimentar, cu o acoperire de 76% a pieţei, oferă şi posibilităţi reale de creşte a afacerii.

  • 100 % calitate OE
  • Integrare perfectă cu sistemul de climă al vehiculului
  • Construcţie de calitate şi durabilă din aluminiu
  • Transfer termic optim prin design inovativ
  • Necesită mai puţină energie din partea comrpesorului, ceea ce va reduce şi consumul de carburant