Pompe Diesel

Înapoi la Componente Diesel

Tipuri

Două tipuri de pompe de injecţie controlate electronic oferă o metodă de injecţie complet diferită de pompele de injecţie convenţionale.

Pompă de injecţie diesel cu distribuitor (rotativă)

Sistemul electronic de control al pompei cu distribuitor este alcătuit din diferiţi senzori, ECU (unitate de control electronic) şi un dispozitiv de acţionare. Senzorii detectează starea de funcţionare a motorului şi trimit semnale la ECU. Dispozitivul de acţionare controlează cantitatea şi timpul de injecţie în funcţie de semnalul primit de la ECU, care calculează nivelul optim pentru starea curentă de funcţionare a motorului.

Pompă de injecţie Common Rail (pompă de alimentare)

Pompa de tip Common Rail a fost dezvoltată pentru a respecta regulamentele stricte privind emisiile de gaze din secolul al 21-lea. Sistemul este alcătuit dintr-o pompă de alimentare, injectoare controlate electronic, diverşi senzori pentru detectarea stării de funcţionare a motorului şi un computer (ECU) pentru controlul acestor dispozitive. Pompa de alimentare este acţionată de motor şi generează combustibil sub înaltă presiune. Un injector este montat pe fiecare cilindru al motorului, iar combustibilul sub înaltă presiune este distribuit de la pompa de alimentare la fiecare injector Common Rail.

Pompele de injecţie controlate mecanic sunt împărţite în două categorii:

Pompe de injecţie în linie

Pompa de injecţie în linie are acelaşi număr de mecanisme de presiune (elemente) ca şi cilindrii motorului. Acest tip de pompă, inclusiv controlerul, cronometrul şi pompa de alimentare de pe corpul pompei, este în principal utilizat pentru camioane mijlocii şi mari şi utilaje de construcţii. Corpul pompei este echipat cu mecanisme de presiune / alimentare şi mecanisme de control al cantităţii injectate acţionate de axul cu came. Elementele din corpul pompei alimentează fiecare cilindru al motorului în funcţie de ordinea de injecţie.

Pompă de injecţie cu distribuitor

Pompa de injecţie cu distribuitor are un singur mecanism de presiune, indiferent de numărul cilindrilor. Totuşi, aceasta este dotată cu un distribuitor care distribuie combustibilul presurizat la fiecare cilindru în funcţie de ordinea de injecţie. Toate componentele, inclusiv controlerul, cronometrul şi pompa de alimentare sunt integrate în carcasa pompei. Pompa, de mici dimensiuni şi uşoară, poate funcţiona la viteze ridicate - fiind ideală pentru motoarele mici.