Echipa #8 GR010 HYBRID triumfă în timp ce TOYOTA GAZOO Racing domină în Portugalia

24 iunie 2021 | Articol

Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima și Brendon Hartley au obținut două victorii din două la noua clasă Hypercar a Campionatului Mondial de Rezistență, obținând o victorie bine meritată în cursa 100 WEC a cursei TOYOTA GAZOO. La doar 1,8 secunde în spatele lor au fost Mike Conway, Kamui Kobayashi și José María López în # 7 TOYOTA, completând o dublă poziție pe podium a echipei TOYOTA GAZOO.

Wec 2021 Rd2 113

Dacă rezultatele anterioare sunt de urmat, noua clasă Hypercar promovează curse fparte strânse și imprevizibile în Campionatul Mondial de Rezistență FIA. Numărul 8 al TOYOTA a obținut o victorie luptată după multe schimbări de conducere în prima cursă de la Spa-Francorchamps la începutul acestui an - și a fost urmată acum de o cursă de 8 ore în Portimao, care a fost foarte strânsă de la început până la sfârșit.

Început dificil, final glorios

Calificarea a fost mai acerb disputată decât în ​​prima cursă a sezonului. Pe lângă ajustările de echilibru a performanței care adaugă greutate HYBRID-urilor TOYOTA GR010, a existat și un producător nou care intră în clasa Hypercar, rezultând un câmp de luptă mai aglomerat.

După o zi tensionată de calificare sâmbătă, 12 iunie, mașinile de curse TOYOTA GAZOO tocmai rataseră un pole-position. # 8 a fost la mai puțin de 0,1 secunde în spatele celui mai rapid timp și s-a aliniat pe locul al doilea pe grilă, cu numărul 7 pe locul trei.

Pe măsură ce cursa în sine a început duminică, nu prea mai era nimic pentru a separa primii trei: TOYOTA GAZOO # 7 și # 8 și Alpine # 36. De fapt, au schimbat în mod regulat poziția fruntașă din cauza opririlor de combustibil și a traficului. A durat până aproape de jumătatea drumului pentru ca un concurent să stabilească o adevărată conducere - iar numărul 7 a făcut acest lucru, cu Kamui Kobayashi la volan.

Acest avantaj a continuat până când mașina de siguranță a ieșit cu trei ore rămase, închizând din nou pista. A fost dificil să împiedici atât # 8 cât și # 36 în aceste condiții, dar # 7 aproape a făcut-o. Cu toate acestea, orice un eveniment advers ar fi putut să scape șansele de victorie pentru oricine.

Wec 2021 Rd2 108

Momentul esențial al cursei a venit cu doar 30 de minute înainte de final, când a fost declarat statutul Full-Course Yellow, obligând toate mașinile să încetinească. José María López, operând ultima etapă în # 7, a intrat pentru o scurtă oprire de alimentare cu combustibil și a ieșit la doar trei secunde în spatele # 8.

Protocolul echipei spune că, dacă un pilot TOYOTA GAZOO se apropie de altul, ar trebui să li se permită să depășească necontestat. Incredibil, acest lucru s-a întâmplat de două ori în succesiune rapidă. López a venit în spatele lui Sébastien Buemi în # 8, l-a depășit și a avut șansa să se îndepărteze. Dar nu asta s-a întâmplat: în loc să rămână în urmă, Buemi a revenit chiar în spatele lui López. Prin urmare, el a câștigat dreptul de a prelua conducerea - și de această dată a păstrat-o până la final, deoarece cele două echipe HIBRID GR010 au terminat la mai puțin de două secunde.

Privind spre viitor după 100 de curse

Aceasta a fost cea de-a 32-a victorie a cursei TOYOTA GAZOO în cele 100 de participări la Campionatul Mondial de Rezistență - prima dintre ele fiind în 1983. Și echipa nu a putut fi într-o poziție mai bună pentru a marca secolul său de curse: conduce clasamentul producătorilor cu 22 de puncte. „O victorie a primelor 2 locuri este modalitatea perfectă de a sărbători cea de-a 100-a noastră cursă a Campionatului Mondial”, a declarat președintele echipei, Hisatake Murata. „A trebuit să luptăm pentru această victorie și a fost incitant să vedem primele 3 Hypercar-uri luptându-se pentru fiecare zecime de secundă. Nu era loc pentru greșeli de la nimeni; Am fost încântat să lucrăm ca o singură echipă, oferindu-ne efortul maxim fără erori.”

Wec 2021 Rd2 115

Remarcând victoria # 8, Brendon Hartley a spus: „Cu siguranță a trebuit să lucrăm pentru această victorie. Traficul a jucat un rol important. LMP2-urile erau foarte greu de trecut - aveam nevoie de ele pentru a ne ajuta, ceea ce au făcut în general. Cred că am jucat o cursă strategică frumoasă pentru că am putut păstra ritmul în ciuda perioadelor mai lungi. A fost un efort de echipă. Chiar și cu toate acele strategii diferite, ați văzut că cele două mașini nu au fost separate de nimic în ultimele 20 de minute. Am luptat tot drumul cu numărul 7, dar în cele din urmă, o singură mașină poate câștiga și a fost o dublă victorie, ceea ce este minunat pentru TOYOTA GAZOO Racing. ”

Pentru următoarea cursă, Campionatul se mută la Monza pe 18 iulie, unde numărul 8 va încerca să se bazeze pe avantajul său de 20 de puncte, în timp ce numărul 7 va încerca să-și întoarcă sorții de izbândă. Suntem la doar o treime din sezonul 2021 și totul este încă posibil.

Wec 2021 100 018

Asocierea DENSO cu TOYOTA GAZOO RACING se întinde de la Le Mans, în 1992

Back to overview Înapoi la pagina anterioară