DENSO susţine trecerea la hibrid prin piesele sale inovative şi evolutive

Popularitatea în creştere a vehiculelor hibride şi electrice a împins producătorii de piese auto să-şi dezvolte tehnologiile existente pentru a oferi cele mai inovative, eficiente şi durabile piese pentru aceste tipuri de motoare. De aceea, DENSO a înregistrat un progres revoluţionar cu gama sa de sisteme rotative, la fel şi în cazul compresoarelor şi al senzorilor.

Industria auto a cunoscut un trend ascendent în electrificarea vehiculelor, anul trecut fiind înregistrate peste 3 milioane de vehicule electrice şi hibride la nivel mondial. Iar aceste cifre vor creşte exponenţial în perioada următoare datorită eforturilor pentru o mobilitate sustenabilă. Iar nevoia de inovare se răsfrânge şi asupra producătorilor de piese auto.

Electrification Vision

DENSO este dedicat dezvoltării tehnologice şi a fost în fruntea inovaţiilor hibride încă de la începutul acestui proces de electrificare a vehiculelor. La baza acestei afirmaţii stă un catalog foarte variat de piese DENSO pentru acest tip de vehicule, precum şi o serie de inovaţii DENSO la nivel mondial.

De la introducerea E-compresorului cu invertor integrat pentru vehiculele hibride în 2005, s-au înregistrat a serie de inovaţii DENSO: un computer de control hibrid integrat, o unitate de monitorizare a bateriei, un convertor DC-DC, un sistem superior de răcire a bateriei şi o unitate de control a curentului de mare putere.

Evoluţia sistemelor rotative

Ca şi înlocuitor al demaroarelor şi alternatoarelor convenţionale, DENSO a creat un stator MG pentru utilizarea în cazul vehiculelor hibride.

Hybrid Motor Generator Mg Stator

Componenta MG deţine o serie de funcţionalităţi precum pornirea şi asistarea motorului, generarea de curent electric şi angrenarea axelor.

O serie de dezvoltări importante au fost realizate în avans în cazul acestor produse specializate. Spre exemplu, în cazul statorului pentru Prius, DENSO a dezvoltat un complet nou MG, mai mic şi mai uşor cu 20% faţă de generaţiile anterioare ale produsului, obţinându-se şi o economie de combustibil de 40km/L - cea mai mare la nivel mondial.

Crearea E-compresorului
DENSO este responsabil şi pentru producţia în masă a primului compresor electric, cu invertor şi motor integrat.

Electric Compressor

În timp ce compresoarele convenţionale sunt acţionate de către motor, fiind astfel inutilizabile în cazul vehiculelor hibride, E-compresorul DENSO este acţionat de un motor intern. Acest lucru eficientizează consumul de combustibil în mod semnificativ.

Totodată, este posibilă funcţionarea aerului condiţionat atât în cazul în care motorul e la relanti, cât şi chiar dacă este oprit, un avantaj major faţă de vehiculele ce funcţionează pe benzină sau motorină.

Noua tehnologie a senzorilor pentru compoenentele electrice

În cazul vehiculelor hibride, partea alimentată de benzină este monitorizată prin senzori EMS. Adiţional, există însă şi o serie de senzori specifici componentelor cu voltaj ridicat. Dezvoltarea acestor senzori vine ca şi rezultat direct al trendului de electrificare.

Senzorii specifici vehiculelor electrice/ hibride pot include:

  • Senzor de curent al bateriei: printre altele, monitorizează încărcarea bateriei
  • Senzor de unghi rotativ: pentru controlul optim al MG
  • Releu sistem principal (SMR): pentru siguranţa şi protecţia bateriei

E clar faptul că toate inovaţiile DENSO de ordin tehnologic au ajutat la dezvoltarea industriei actuale a vehiculelor hibride. În continuare, piesele DENSO vor evolua în noi sfere tehnologice sustenabile.