Echipa TOYOTA GAZOO obține victoria la Sebring

Echipa de curse TOYOTA GAZOO, sponsorizată de DENSO, și-a securizat victoria la prestigiosul eveniment de anduranță Sebring - 1000 de mile. Obținând atât primul, cât și al doilea loc, echipa și-a mărit avantajul în sezonul 2018-2019 al campionatului mondial de anduranță FIA (WEC).

Toyota Gazoo Racing Sebring Winners

Echipa cu numărul #8 TS050 HYBRID, ce îi are în componență pe Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima și Fernando Alonso, a fost desemnată câștigătoare a cursei. Nu departe s-au aflat cei din echipa #7 TS050 HYBRID, cu Mike Conway, Kamui Kobayashi și José María López, de pe loc secund, după 8 ore intense de competiție.

Evenimentul din Florida, recunoscut pentru duritatea sa, a fost a 6-a cursă a sezonului și a început într-un notă pozitivă cu vreme însorită și temperaturi calde. Cu toate astea, până la finalul cursei, piloții au ajuns să se lupte cu ploaia și o pistă foarte alunecoasă.

Șoferul echipei #8, Sébastien Buemi a început cursa în pole position și a continuat să conducă, fiind urmat de José María López din echipa #7. După 2 ore, o scurtă ploaie densă a dus la un accident grav al mașinii echipei #17 SMP, fiind instaurat steagul galben pentru a repara barierele circuitului.

Kamui Kobayashi în mașina #7 a folosit această pauză scurtă în beneficiul său, scurtând distanța față de Fernando Alonso, din mașina #8.

Toyota Gazoo Racing Sebring

Pe măsură ce s-a apropiat noaptea, mașinile TS050 HYBRID au continuat să fie în fruntea clasamentului, luptându-se mai mult între ele pentru primele 2 locuri, echipa #3 Rebellion fiind cu 3 ture în spate, pe locul trei.

Duelul intens a continuat între cele 2 mașini TOYOTA, până când numărul #7 a tamponat ușor mașina #90 Aston Martin, ceea ce a dus la o oprire de 4 minute la boxe pentru reparații la caroserie. Automat, mașina #7 a căzut pe loc secund, cu o tură în spatele mașinii #8.

În timpul ultimelor ore ale cursei, a început o ploaie densă. Cu doar 20 de minute înainte de final, ambele mașini au trebuit să se oprească la boxe pentru a schimba anvelopele. Însă nu a fost de ajuns, acestea fiind nevoite să se oprească din nou, pentru a trece la anvelope destinate ploii extreme.

Vizibilitatea și suprafața pistei fiind compromise, ambele echipe au ales o abordare precaută, în speranța de a termina cursa în condiții de siguranță. Kazuki Nakajima din mașina #8 și-a păstrat calmul și a adus victoria echipei sale, Mike Conway din mașina #7 terminând pe loc secund.

Aceasta este a 5-a cursă a sezonului în care echipa TOYOTA GAZOO a ocupat primele 2 locuri ale clasamentului, Kamui Kobayashi obținând cea mai rapidă tură cu 1 min si 41.800 sec, un nou record al cursei. Fernando Alonso a avut și el cea mai rapidă tură din istorie în cadrul calificărilor din ziua de Joi.

Echipele TOYOTA GAZOO se află în fruntea campionatului mondial cu 53 de puncte, fiind rămase doar 2 curse din acest sezon. Cele 2 echipe speră acum să-și securizeze pozițiile fruntașe printr-o victorie la Spa-Francorchamps pe data de 4 Mai.