TOYOTA GAZOO ocupă primele 2 locuri de pe podium la Spa-Francorchamps

Odată cu reluarea Campionatului FIA World Endurance după perioada de pandemie COVID-19, echipa TOYOTA GAZOO și-a reluat seria de victorii în cursa de 6 ore de la Spa-Francorchamps, din data de 15 August. Echipa a ocupat primele 2 poziții de pe podium, echipajul #7 TS050 HYBRID format din Mike Conway, Kamui Kobayashi și José María López obținând aurul.

Wec 2019 2020 Rd 144
Cu doar 34.170 secunde în spate – o marjă minusculă după o cursă de 6 ore – echipajul format din Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima și Brendon Hartley în mașina #8 TS050 HYBRID, a completat a 4-a victorie a sezonului pentru TOYOTA GAZOO Racing, care a ocupat primele 2 locuri de pe podium.

Condiții grele și multe provocări

Wec 2019 2020 Rd 130
Spa-Francorchamps este recunoscut pentru condițiile meteo imprevizibile, iar această cursă nu a făcut excepție de la regulă. Vremea a fost caldă și uscată în săptămânile precedente, însă cu doar o oră înaintea cursei, a început o ploaie puternică, fapt ce a dus la un start cu safety-car.

Când s-au reluat condițiile normale ale cursei, Buemi în mașina #8 a trecut de pe loc secund în fruntea cursei - poziție ce și-a păstrat-o până la prima oprire la boxe, la finalul primei ore. În acest moment, echipele au luat niște decizii ce au influențat definitiv derularea cursei: echipa #8 și-a păstrat cauciucurile de asfalt umed, pe când echipa #7, condusă de Mike Conway, a trecut la cauciucuri de asfalt uscat.

A fost necesară din nou intervenția safety-car după un incident, și în același timp, ploaia s-a oprit pentru aproximativ o oră. Acest lucru a însemnat că devenea necesară schimbarea cauciucurilor - iar echipa 8 a făcut acest lucru, renunțând însă la primul loc în favoarea echipei #7.

Umed și uscat

Cu toate acestea, nu a trecut mult până când ambele mașini au trecut din nou la cauciucuri de asfalt umed. Și asta a fost povestea următoarelor 4 ore: lungi perioade de ploaie, întrerupte de momente ocazionale de asfalt uscat în care ambele echipaje s-au oprit la boxe pentru a schimba din nou cauciucurile. În tot acest timp, diferența dintre cele 2 mașini nu a fost niciodată mai mare de 1 minut, echipajul #4 Bykolles fiind la 1 minut distanță pe locul 3. 2 noi intervenții ale safety-car - a 2-a cu doar 1 oră înainte de finalul cursei - au oprit mașina #7 din mărirea avansului din fruntea cursei. Asta a dus la păstrarea unei tensiuni constante în ultima oră, fiind negociată îndelung ultima oprire la boxe cu gândul că orice greșeală poate decide deznodământul cursei.

López a intrat la boxe cu 40 de minute înainte de final, permițându-i lui Mike Conway să preia ultima parte a cursei. Mike și-a păstrat cumpătul și poziția în fata lui Sébastien Buemi, care a trebuit să facă o ultimă oprire la boxe pentru o alimentare târzie cu combustibil. Echipajul #1 Rebellion a reușit să urce pe locul 3.

Wec 2019 2020 Rd 022

Cursă strânsă în fruntea clasamentului

Îndreptându-ne spre cursa de 24 de ore de la Le Mans din 19-20 Septembrie, echipajul #7 are 12 puncte avantaj față de urmăritorii săi în clasamentul general al Campionatului. Însă Le Mans oferă un punctaj dublu iar diferențele dintre cele 2 echipaje fruntașe nu au fost niciodată mari - așadar orice este posibil.

În Campionatul Mondial pe echipe, TOYOTA GAZOO Racing are în acest moment un avans de 42 de puncte pe primul loc.

Sezonul WEC se va încheia în Bahrain pe 21 Noiembrie și sunt toate semnele necesare unui final incitant de sezon!