Buletin tehnic: Fulie DL

Defectarea fuliei DL (limitator amortizor) pentru compresoarele controlate extern

Introducere
Acest buletin are ca scop furnizarea de informaţii privind diagnosticarea defecţiunilor la fulia DL pentru compresoarele controlate extern.

Produs aplicabil
Toate compresoarele controlate extern cu fulie DL.

DL Pulley Damper Limiter

Scopul limitatorului şi al amortizorului (opţional) Limitatorul fuliei DL este un mecanism de siguranţă care previne ruperea curelei dacă, de exemplu, compresorul se blochează. Dacă limitatorul se rupe, fulia poate funcţiona liber, astfel încât cureaua nu îşi pierde funcţia de transmisie. Amortizorul de masă este (opţional) instalat pentru a amortiza variaţiile din viteza motorului.

Picture

 

De ce se rup limitatoarele sau de ce se slăbeşte amortizorul de masă (opţional)?
Principalele motive pentru care limitatorul fuliei DL se rupe sau pentru care se slăbeşte amortizorul sunt:

  1. Forţe negative excesive la fulia DL din cauza mişcărilor excesive ale curelei de transmisie.
  2. Forţă schimbată continuu la fulia DL din cauza fluctuaţiilor majore de viteză de rotaţie.
  3. Forţe excesive la fulia DL din cauza cuplului excesiv al motorului.
  4. Blocare lichid la compresor generată de cantităţi prea mari de agent de răcire, încărcarea incorectă a agentului de răcire, probleme la valva de expansiune sau prea mult ulei de compresor.
  5. Fricţiune ridicată a părţilor interne ale compresorului.
  6. Blocare vacuum din cauza motorului cu sistemul de răcire sub vacuum.

Explicaţii

  1. Forţa negativă generată de cureaua de transmisie este una din principalele probleme. Această forţă negativă poate fi cauzată de mai multe piese din sistemul de transmisie accesoriu. Cum se verifică? Inspectaţi sistemul cu motorul la relanti, apoi creşteţi şi reduceţi viteza motorului. Inspectaţi vizual dacă există mişcări excesive ale curelei de transmisie. Dacă mişcările sunt excesive, inspectaţi şi / sau înlocuiţi piesele următoare.
  • Unele fulii, cum ar fi cea de la alternator, arbore cotit şi întinzător
  • Element de tensionare automată curea (verificaţi amortizorul)
  • Volantă dublă

Nu instalaţi piese contrafăcute!

2. Fluctuaţiile severe în viteza de rotaţie a motorului pot fi cauzate de sistemul de injecţie, sistemul de aprindere, sistemul de control emisii sau pasul axului cu came. (relanti dificil - rulare dificilă)

3. Cuplu motor prea mare din cauza capacităţii mari. (reglare cip)

4. Blocarea lichidului este de obicei cauzată de încărcarea lichidului de răcire pe partea de presiune scăzută a sistemului A/C al vehiculului. O altă cauză poate fi prezenţa vaporilor de agent de răcire pe partea de joasă presiune a sistemului A/C care, în cele din urmă, poate duce la blocarea lichidului la compresorul A/C. Prezenţa vaporilor este de obicei cauzată de o valvă de expansiune defectă sau de o cantitate prea mare de agent de răcire. Un alt motiv este o cantitate prea mare de ulei de compresor care poate duce la blocarea lichidului. Toate compresoarele DENSO noi sunt umplute cu ulei. Citiţi cu atenţie "Ghidul de instalare compresor" înainte de a înlocui compresorul. "Ghidul de instalare compresor" este ataşat la noul compresor sau poate fi descărcat, în diferite limbi, de pe pagina de internet DENSO After Market, www.denso-am.eu.

5. Fricţiunea sporită a pieselor interne ale compresorului poate fi cauzată de utilizarea unui tip incorect de ulei de compresor, prea multă vopsea UV, o cantitate insuficientă de ulei sau agent de răcire sau curăţarea insuficientă a ciclului de răcire. Pentru detalii, consultaţi "Ghidul de instalare compresor".

6. Blocarea vacuum poate fi cauzată când sistemul A/C este sub vacuum şi motorul este pornit. Din cauza vacuum-ului din sistemul A/C, discul pendular de la interiorul compresorului este deplasat în poziţia maximă. Cu motorul rulat în această stare, pistoanele lovesc capătul frontal al plăcii de transmisie şi compresorul se blochează.