Sfaturi legate de uleiul de compresor

Ulei compresor: tot ce trebuie să ştiţi

Toate compresoarele A/C de la DENSO sunt livrate asamblate complet, umplute cu cantitatea şi tipul corecte de ulei pentru compresor.

Uleiul de compresor lubrifiază şi răcește piesele mobile ale compresorului. Pelicula de ulei protejează, de asemenea, garniturile din cauciuc din liniile de răcire şi conexiunile reducând pierderile de agent răcire. Totuşi, există diferenţe enorme în ceea ce priveşte tipul şi calitatea uleiurilor pentru compresor. Pentru a garanta circulaţia corectă a uleiului în ciclul de răcire, uleiul trebuie să fie rezistent la presiune şi temperatură în toate condiţiile de funcţionare. Atelierele specializate trebuie să umple compresorul numai cu ulei pentru ciclul de răcire aprobat de producătorul maşinii sau al compresorului şi astfel să evite folosirea uleiurilor universale sau cu grade multiple.

Atenţie la uleiul universal!

Lubrifierea insuficientă cauzată de uleiul universal este al doilea cel mai frecvent motiv pentru deteriorarea compresorului A/C.

Analiza solicitărilor de garanţie la compresoarele A/C de la DENSO arată că în o pătrime din cazuri atelierele nu au folosit uleiul PAG corect necesar pentru compresoarele DENSO. Folosirea unui tip incorect de ulei, cum ar fi uleiul universal sau amestecuri de ulei, duce inevitabil la blocare şi deteriorare. Acest lucru din cauză că uleiul universal, frecvent preferat de ateliere, este un ulei PAO sau ulei mineral cu o vâscozitate diferită de cea a uleiului sintetic PAG. Uleiurile PAO nu se amestecă bine cu uleiurile PAG şi agentul de răcire R134a sau R1234yf, ceea ce duce la o lubrifiere insuficientă sau uzură crescută.

Mai mult, diferenţa de vâscozitate duce la formarea unei pelicule mai subţiri de ulei între cilindru şi piston, ceea ce duce la blocarea sau reducerea duratei de viaţă a compresorului. Pentru a identifica tipul corect de ulei, consultaţi întotdeauna eticheta de identificare a compresorului ataşată pe spatele sau pe laterala acestuia.

Asiguraţi-vă că folosiţi cantitatea corectă de ulei

Acţiune esenţială atunci când demontaţi compresorul:

  1. După recuperarea agentului de răcire: când scoateţi agentul de răcire, o cantitate de ulei din compresor se amestecă cu agentul de răcire şi se îndepărtează din circuitul de răcire împreună cu agentul de răcire. Este esenţial ca acest ulei să fie scos la un atelier de servisare A/C şi cantitatea să fie măsurată precis.  Volumul scos trebuie încărcat în ciclul de răcire atunci când se completează cu agent de răcire.
  2. După îndepărtarea compresorului vechi: Scoateţi uleiul din compresor şi măsuraţi cantitatea. Consultaţi ghidul de instalare a compresorului pentru procedura corectă de golire.

Atenţie! Se recomandă golirea a 30-50% din cantitatea totală de ulei. În caz contrar, sistemul poate fi supraîncărcat cu prea mult ulei de compresor la completare sau de scurgeri de vopsea UV în timpul servisării A/C. Scurgerile de vopsea UV se poate încadra în limite de toleranţă de până la 5% din cantitatea totală de ulei.

Distribuirea uleiului în sistemul A/C (valori de referinţă variabile în funcţie de temperatura externă şi sarcina motorului)

Oil Distribution In Compressor

Sfaturi de instalare a compresoarelor:

Toate compresoarele A/C de la DENSO sunt asamblate complet, umplute cu cantitatea şi tipul corecte de ulei pentru compresor.

Dacă sistemul a fost golit: compresoarele originale DENSO livrate cu cantitatea corectă de ulei pot fi instalate direct. Rotiţi sistematic compresorul manual pentru a distribui uniform uleiul. Acest lucru previne deteriorarea compresorului când acesta începe să de mişte sau la pornirea iniţială.
Dacă NU este necesară golirea sistemului: folosiţi formula de mai jos pentru a confirma cantitatea corectă de ulei care trebuie scoasă din noul compresor A/C de la DENSO.

Tabel Calculation Oil
Exemplu de calculaţie:

Cantitatea totală de ulei în compresorul nou (A) este de 120 cm³. 
Cantitatea de ulei scursă din compresorul vechi (B) este de 50 cm³. 
Cantitatea de ulei care trebuie scoasă (C) din compresorul nou este A-B, 120-50= 70 cm³.

Calculation Oil

3. Pentru unele aplicaţii este necesar să adăugaţi ulei. De exemplu, acolo unde numărul piesei este acelaşi pentru cicluri de evaporare simple şi duble. În acest caz, verificaţi întotdeauna informaţiile vehiculului pentru a confirma cantitatea corectă de ulei. Nu adăugaţi niciodată ulei direct în compresor, ci adăugaţi-l în condensator, receptor uscător sau ciclul secundar de evaporare.

ULEIUL DE COMPRESOR