Funcţionarea injecţiei diesel

Sistemul de injecţie combustibil reprezintă inima motorului diesel. Prin presurizarea şi injectarea combustibilului, sistemul forţează combustibilul în aerul comprimat la presiuni ridicate în camera de ardere.

Sistemul injecţiei diesel este alcătuit din:

  • pompă de injecţie combustibil - presurizează combustibilul la presiuni ridicate

  • conducte de presiune - trimit combustibilul la injector

  • injector - injectează combustibilul în cilindru

  • pompă de alimentare - pompează combustibilul din rezervor

  • filtru de combustibil - filtrează combustibilul

Unele tipuri de rezervoare sunt prevăzute şi cu un dispozitiv de decantare a combustibilului în partea de jos a filtrului, pentru separarea apei de combustibil.

Funcţiile sistemului

Sistemul de injecţie diesel are patru funcţii principale:

Alimentare cu combustibil

Elementele pompei, cum ar fi cilindrul şi pistonul sunt integrate în corpul pompei de injecţie. Combustibilul este comprimat la presiune ridicată când cama ridică pistonul şi apoi este trimis la injector.

Reglarea cantităţii de combustibil

La motoarele diesel, admisia de aer este aproape constantă, indiferent de viteza de rotaţie şi de sarcină. Dacă se schimbă cantitatea de injecţie odată cu viteza motorului şi timpul de injecţie este constant, capacitatea şi consumul de combustibil se schimbă. Deoarece capacitatea motorului este aproape proporţională cu cantitatea de injecţie, acest lucru este reglat prin pedala de acceleraţie.

Reglarea timpului de injecţie

Pornirea amânată reprezintă perioada de timp dintre punctul în care combustibilul este injectat, aprins şi ars şi punctul în care este atinsă presiunea maximă de ardere. Deoarece această perioadă este aproximativ constantă, indiferent de viteza motorului, pentru reglarea şi schimbarea timpului de injecţie se foloseşte un cronometru - care permite obţinerea celei mai bune arderi.

Atomizarea combustibilului

Când combustibilul este presurizat de pompa de injecţie şi apoi atomizat din injector, acesta se amestecă foarte bine cu aerul, optimizând astfel aprinderea. Rezultatul este o ardere completă.