Cum funcţionează?

Cum funcționează valvele EGR

Obţinerea unor emisii mai curate se datorează în mare parte calităţii şi eficienţei valvei pentru recircularea emisiilor (EGR). Rolul valvei EGR este acela de a amesteca emisiile motorului cu aer în funcţie de condiţiile de rulare, reducând concentraţia de oxigen din aer şi reducând viteza de ardere. Prin reducerea densităţii oxigenului din aer, temperatura de ardere este redusă şi astfel sunt generate niveluri mai reduse de oxizi de azot nocivi (NOx).

Între admisie şi evacuare este prevăzut un canal mic. Aici este situată valva EGR, care reglează cantitatea de emisii recirculate care ajung înapoi la gura de admisie.

Când motorul rulează la relanti, valva EGR este închisă şi nu este prezent niciun flux EGR la gura de admisie. Valva EGR rămâne închisă până când motorul este cald şi funcţionează sub sarcină. Când sarcina şi temperatura de ardere încep să crească, valva EGR este deschisă şi începe să trimită emisiile înapoi la gura de admisie.

Datorită progresului tehnologic obţinut pentru controlul EGR şi tehnologia catalizatorului, au fost obţinute emisii mai curate chiar şi în condiţii de ardere slabă.